Details test 1: LocalBusiness en ServiceArea toegevoegd
1) Local Business en Service/Service Area toegevoegd aan willekeurige artikelen
Conclusie: we hebben het effect van lokale SEO specifieke opmaak getest voor een bedrijf in Minneapolis, Minnesota. Daarom heben we de segmenten ‘All Sessions’, ‘Minneapolis’, ‘Minnesota’ en ‘Not US’ toegevoegd. Door de opmaak te beperken tot 6 artikelen en deze vervolgens handmatig in te dienen bij de Google index is het resultaat uitgelicht. Resultaten zijn duidelijk: het totaal aantal sessies is gestegen net onder 10% terwijl het doel gebied (lokaal) is gestegen met 100-150%. Dit kunnen wij met een gerust hart een succes noemen!
Specificatie van deze test:
- ‘LocalBusiness’ en ‘Service’ (+ServiceArea) microdata opmaak aan 6 artikelen
Details test 2: Uitgebreide Schema opmaak + LocalBusiness
2) Local Business, uitgebreide Schema.org opmaak toegevoegd aan enkel artikel
Conclusie: We hebben het effect getest van een uitgebreidere Schema.org opmaak op lokale targeting voor een bedrijf in Amsterdam, regio , en secondair regio Utrecht. Al lijken de totale sessies te zijn verminderd met ongeveer 50% is het doelgebied juist gestegen met 50-80%!
Specificatie van deze test:
- De website had al opmaak voor WPHeader, BreadCrumbs en LocalBusiness
- We hebben het best gelezen artikel genomen en daar een uitgebreidere opmaak aan toegevoegd, wat resulteerde in de juiste opmaak voor Body, Content, Entry, Entry-content en SiteNavigationElement
Geef een reactie