Optimalisatie & Content Marketing
Zet je website aan met onze module WordPress SEO!
WordPress heeft out-of-the-box een opmerkelijke SEO. Het door ons gebruikte Genesis Framework en HTML 5 features doen daar nog eens een schepje bovenop. En als je écht serieus bent over je vindbaarheid van je bedrijf is er nu onze module WordPress SEO.
Zoekmachine optimalisatie is een gecompliceerd onderwerp dat alle aspecten van je website (en vele daarbuiten!) omvat. Het doel van deze module is op een duidelijke manier en samen met jou je vindbaarheid en conversie te verhogen. Hieronder vind je in het kader van overzichtelijkheid een samenvatting van onze werkwijze. het doet echter geen recht aan alle ins en outs van het proces, daarvoor is het beter vrijblijvend contact met ons op te nemen.
Module WordPress SEO
jaaadesign brengt in samenwerking duidelijk de huidige situatie in kaart, gepresenteerd als rapport dat gebruikt gaat worden als ijkpunt en de basis vormt voor het Content Marketing plan.
Nul meting
- Hoe werkt je website nu?
- Waar komen je klanten vandaan?
- Hoe gedragen je bezoekers zich?
- Wat zijn de sterke en minder sterke punten?
Doelstellingen
- Richting bepalen
- Waar ben je nu?
- Wat zijn de te verwachten veranderingen binnen je bedrijf?
- Hoe hebben deze veranderingen invloed op je klanten?
Klimaat
- Hoe presteren andere bedrijven uit de sector?
- Wat zijn de directe concurrenten?
- Met welke inhoud scoren zij hoog?
Algemeen
- Site structuur onder de loep nemen
- Uitvoerig microdata implementeren
- Facebook Open Graph, Google+ en Twitter Card Tags toevoegen
- Code optimaliseren, debugging
- Laadsnelheid optimaliseren
Bestaande inhoud
- Inhoud bestuderen en optimaliseren: kan er inhoud verwijderd, samengevoegd of gesplitst worden?
- Pagina’s en artikelen herschrijven, een zoekmachine vriendelijke opmaak aanbrengen
- Naar aanleiding van keyword score meta tags aanvullen, tags voor afbeeldingen benutten
Nieuwe inhoud
- In kaart brengen welke inhoud logischerwijs ontbreekt
- In geval van expansie: in kaart brengen welke inhoud er toegevoegd dient te worden
- Nieuwe inhoud creëren op basis van onderzoek concurrenten
NB. Een opsomming voor optimalisatie van je website’s SEO zou niet volledig zijn zonder de vermelding van het gebruik van sociale media en conversie optimalisatie, die buiten de module WordPress SEO vallen:
- Sociale Media
Een bijzonder effectieve manier om conversie te verhogen en nieuwe potentiële klanten aan te trekken is het gebruik van sociale media. Sociale media accounts voor je bedrijf creëren die het design van je website ondersteunen en getraind te worden om deze effectief te kunnen gebruiken raden wij ten zeerste aan! Meer informatie over onze module ‘SEO Plus’ kan je hier vinden. - Conversie optimalisatie
Waar en hoe komen je bezoekers op je website? Hoe gedragen zij zich? In hoeverre kunnen veranderingen aan design en functies bijdragen aan een hogere conversie? Onze module in aanmaak ‘Conversie Optimalisatie’ zal hier uitvoerig op in gaan. Lees meer over dit onderwerp in het artikel ‘Conversion rate optimization: hypothesise first, then test’ door Thijs de Valk.
- Onderzoek staus quo/Content Marketing plan uiteenzetten
- Voorbereidend marktonderzoek concurrentie
- Algemene SEO optimalisatie van website SEO
- Optimalisatie SEO van bestaande inhoud om het marketing plan te ondersteunen
- Richting geven aan het marketing plan met nieuwe inhoud
- Tussentijdse meting om de effectiviteit van de aanpassingen te bepalen, rapport
- Mogelijkerwijs kleine veranderingen aanbrengen
- Vervolg: optimalisatie SEO van bestaande inhoud om het marketing plan te ondersteunen
- Vervolg: richting geven aan het marketing plan met nieuwe inhoud
- Volledig rapport opstellen om te bepalen of doelstellingen zijn bereikt, bepalen wat effectief was en waar verandering nodig is.
- Marktonderzoek concurrentie afronden
- Aangepast marketing plan maken met nieuwe informatie
- Optimalisatie SEO van bestaande inhoud om het marketing plan te ondersteunen
- Richting geven aan het marketing plan met nieuwe inhoud
- Einde kwartaal gedetailleerd rapport opmaken om te bepalen of doelstellingen zijn bereikt
1e kwartaal
2e kwartaal
3e kwartaal
4e kwartaal
Hoe verder?
Vanaf het 2e jaar zijn er 2 mogelijkheden om de module voort te zetten, te weten:
- De gestelde doelen zijn behaald en te handhaven met minimale inspanning: nieuwe inhoud optimaliseren, monitoring en rapporteren per kwartaal. Kosten vanaf: €300 per kwartaal.
- De gestelde doelen zijn niet behaalt en/of nieuwe doelstellingen zijn gemaakt, in dat geval wordt een herhaling van het eerste jaar aanbevolen.
Kosten
De kosten van WordPress SEO hangen nauw samen met de grootte van de website en van je bedrijf, in alle gevallen maken wij een offerte op maat. In verband met de aard van SEO optimalisatie is de module WordPress SEO jaarlijks (en niet per kwartaal zoals WordPress Onderhoud en Onderhoud Plus) af te nemen. Een prijsindicatie exclusief BTW:
- Algemene optimalisatie website €800 (eenmalig)
- Eerste kwartaal van een nieuw jaar €800
- Elk volgende kwartaal €300
Totaal
- Bij betaling per kwartaal: €2500 totaal
- Betaling jaarlijks, €150 korting : €2350 totaal
Mogelijkheid 2e jaar, SEO onderhouden
- Per kwartaal: €300
- Betaling jaarlijks, korting €100: €1100
De kosten van onze module Onderhoud Plus (€200 jaarlijks) vervallen met WordPress SEO!